Na osnovi pogovora, pregleda šolskih izdelkov, natančnega ocenjevanja vseh funkcij, ki vplivajo na učenje, in s testnimi diagnostičnimi preizkusi specialni pedagog opredeli močna področja ter primanjkljaje na posameznih področjih učenja.

Specialno pedagoški pregled

Na osnovi specialnopedagoškega diagnostičnega ocenjevanja izdela natančno in celovito oceno posameznikovih osnovnih šolskih veščin (branje, bralno razumevanje, pisanje, računanje). Poda tudi oceno funkcioniranja na področjih pozornosti in koncentracije, organizacije, motorike, pomnjenja, delovnega spomina, izvršilnih funkcij in zaznavanja.

Potek pregleda:

Diagnostika specifičnih učnih težav vključuje standardizirane in nestandardizirane diagnostične preizkuse, ki pomagajo razumeti vzroke otrokovih učnih težav. Na osnovi diagnostične ocene ter v skladu z ugotovitvami ponudimo ustrezne oblike pomoči. 

Pregled se začne z uvodnim razgovorom s starši, nato izvedemo specialni pregled, ki temelji na raznih testnih preizkusih (otrok rešuje različne naloge, s katerimi preverimo branje, pisanje, pomnjenje, pozornost, računanje, delovni spomin, izvršilne funkcije, priklic in hitrost  obdelave podatkov, delovni tempo, fonetično zavedanje …). Starši so lahko na pregledu prisotni.

Pregled traja približno 2 uri odvisno od otrokovega tempa dela in obsega otrokovih težav. Po pregledu vam izdamo pisno strokovno mnenje, v katerem natančno opredelimo težave, močna in šibka področja ter prilagoditve, ki jih otrok potrebuje v šoli.

Pisno strokovno mnenje

Strokovno mnenje lahko posredujete šoli ali dodate k potrebni dokumentaciji za dodelitev dodatne strokovne pomoči na Komisijo za usmerjanje za otroke s posebnimi potrebami z namenom pridobitve ustrezne dodatne strokovne pomoči (DSP) v šoli.

Zaželeno je, da na pregled prinesete v pogled otrokove zvezke in izvide pregledov, ki ste jih že opravili. Diagnostično ocenjevanje je izvedeno v skladu z etičnimi in moralnimi kodeksi, predpisanimi za izvajanje diagnostičnih ocenjevanj.